Mari habiskan bajet UMP!

  Saya shuke jalan-jalan.Membuat lawatan industri ke johor bahru buat aku lemah semangat.Takde tempat lain ke.Bukan tak hargai orang yang uruskan semua tu.Cuma bosan ngan Johor.Aku nak tengok tempat lain.hahaha.Walaupun hakikatnya aku pegi johor 5 tahun lalu sebab nak cari keje lepas SPM.Seumur hidup aku cuma berape kali je pegi JB.Lagi pun bukan ada pape pun.Kalau takde duit toksah pegi la.FYI,aku kat ayer hitam.2 jam perjalanan nek moto lalu highway.

  Teringat dulu masa nak cari keje ngan abang aku.Ari-ari makan kene kira bajet dulu.Arini kat paper belum ada iklan keje baru so takyah beli paper.Pegi danga bay cuma tengok-tengok je.Masa tu siang-siang pun ramai orang.Tak macam sekarang.Lengang je.Nak balik helmet kene curi.Kene lenjan tak pakai helmet sorang.Pikir bajet punya pasal.Last-last kene beli gak sebab area skudai banyak polis lalu lalang.JDP 2259.Fuh!Nostalgia.Sebab pe nak pegi jauh-jauh cari keje?Gaji mahal beb.Memang la kene memburuh 12 jam.Kadang-kadang 14 jam tapi still berbaloi.Tak macam kilang kat parit raja.Dipaksa memburuh dari pukul 3 ptg sampai 6 pagi tapi gaji still ciput.Ya dipaksa.Taik.

  Dulu masa rombongan sekolah budak-budak duduk bercampur.Cikgu yang tetapkan.Takde pilihan.Tu yang buat diorang tak berapa bising sangat.Ye la,masing-masing segan. Lawatan U lak diorang still segan nak duduk bercampur.Perempuan penuhkan depan selebihnya lelaki.Gile bosan.Kalau bercampur best la skit leh gurau-gurau,kacau-kacau, baru ceria.Ni senyap je.Lau dah sorang dua je bising,nanti penat diorang senyap gak.Takde support.Perjalanan jauh sepatutnya lebih menceriakan.Bukan slalu pun gathering ramai-ramai.Ni tak masing-masing pakat tido lepas kene suap ngan jajan.Nak cakap aku gatal nak gurau ngan perempuan je.Come la beb.Natural la tu.

  Kalau nak kategorikan lelaki yang merenyam ngan perempuan camni.Kalau duduk ngan semua lelaki dia rileks je.Tapi lau ada perempuan, ha mula la dia tunjuk perangai.Selalunya perangai yang tak pernah keluar tiba-tiba terkeluar.You can judge by its cover.F word for those who called me that.

saye nak tunjuk gak


seorang pelajar dan supervisornya.


   So macam bese.Pegi lawatan,dengar-dengar skit,makan,pusing-pusing site,amik gambar,balik.Sebelum balik singgah the zone.Tempat bebas cukai hanya untuk cokelat ngan rokok serta arak.How come you can called it free duty zone kalau ada benda lain yang still ada cukai.lol.Err..Eskrim mekdi ada 5% tax tak?


  Aku tak paham nape pemandu bas tak ikut jalan mersing-pekan seperti masa perjalanan pergi.Nak balik dia leh lalu yong peng dulu baru pegi pekan.Lau tengok peta, dari bawah kene pegi arah barat dan menyilang peta Malaysia pegi timur lak.Dah la kene bayar tol.Memang boleh claim tp rugi tetap rugi kan.Perjalanan telah tertambah 1jam setengah.Pagi ada maintenance talk.Terpaksa skip semasa rehat sebab bosan sangat.



p/s | Tinggalkan u,tertinggal masalah.Balik semula,masalah beratur amik nombor.

Tiada ulasan: