Din Beramboi

  Aku teringat dulu masa kecik-kecik baca majalah Ujang.Boleh dikira sebagai pelanggan tetap.Komik strip dia memang pecah perut la.Idea memang gampang belaka.Dengan kolum din beramboi memberi idea serta nasihat yang cam sial lawak.

  Pastu ada satu karektor katun yang serabai gile.Ngan selipar kt tangan,rambut cam pontianak,kincir angin plastik kat kepala.Din Beramboi.




  Aku tertanya-tanya,siapa din beramboi ni.Adakah cuma satu karektor yang dicipta?Sesiapa saje leh mengawal karektor ni?

  Lama kelamaan baru aku tau siapa pemilik karektor ni.Din Beramboi sendiri.Nak kata aku minat dia tak jugak.Biasa-biasa je.Tapi aku suke dia.Identiti dia tetap sama.Setelah bertahun-tahun.Itulah dia.

  Din Beramboi...Kelaka...Teringat Din Beramboi mesti tersenyum.

  Tapi macam ni la keadaan di Malaysia.Yang betul-betul berbakat diberi penghormatan bile dah takde.Sudirman...P.Ramlee...Din Beramboi.Al-fatihah....

Tiada ulasan: