Surat berantai

  Cibai.Aku benci surat berantai.
salam~ bcer nie. Semalam. siaran RTM di Negeri Pahang. tergempar
ramai orang terdengar bunyi dentuman yang sangat kuat di susuli gempa
bumi selama 3 minit, mungkin ini tanda2nya.
> kpd semua yg bergelar muslim,hari nie pakar meteorologi bhgn bunyi dr Rusia m'dapati
sesuatu bunyi ganjil spt ngauman raksasa dr bwh mantel bumi.menurut
para ulama kemungkinan besar itu ialah suara Dajjal y b'usaha utk naik
ke muka bumi.oleh itu,kte disuruh sentiasa x berhenti azan dan
solat,sebarkn kpd umat ISLAM yg lain. Amanah! Wallahualam. KITA YANG
MENENTUKAN DIRI KITA Jgn skip utk bace ni. Sebarkan kalau sayang pada
islam.
> BAHAYANYA KARTUN POKEMON dan BINATANG2 yang ade
dalamnya. POKEMON bermaksud saya yahudi,> PIKACHU bermaksud jadilah
seorang yahudi. CHARMANDER bermaksud ALLAH itu lemahnauzubilla. . h) .
> jadi. tolonglah SEBARKAN kepada rakan2 chat korang semua.
>sumer org yg ade bobba messenger (ym), tolong jangan add org yg id die
macam ni: bobba die cuba nak murtadkan org
Islam. tolong forwardkan mesej ni kepada sumer org Islam!(kalau rase
sayang ngan org Islam la. kalau tak sayang, x payah forward!)
jngan smbong n bongkak..skrng korng gembra larh. tnggu balasan dkat
kubur.

  Aku tak nafikan kita memang kene solat selalu tapi apa kaitan ngan nak halang Dajjal keluar lak?Memang satu hari nanti akan keluar gak kan?Kenape nak takut-takutkan orang untuk berbuat baik?Why not kau state je camni,"banyak-banyakkan lah solat dan dekatkan diri dengan Allah supaya dapat melawan hasutan dajjal.Much better kan dari kau nak takut-takutkan camtu.


  Sila la link kat aku mana korang jumpe maksud pokemon tu saya yahudi.Ada bukti baru aku caya.Lau tak itu cuma hoax.Sama cam Paris Hilton masuk Islam.lol.Even orang kristian pun ada TEORI dia sendiri.Come on guys.Cuba tengok SINI camne nama tu leh ada.


  Ingat tak kita takleh bagi salam dengan Akum.Kalau ikut surat berantai bertahun dulu bunyi dia lebih kurang camni, "Ia singkatan daripada perkataan 'Avde Kokhavim U Mazzalot' yang bermaksud HAMBA2 BINATANG DAN ORANG2 SESAT".Aku pun melakukan sesuatu yang tak pernah aku lakukan sebelum ni.Cari fakta kat Encik Google.Oleh kerana ilmu aku kurang terpaksa le search gak.



  Dalam kitab Talmud - yakni kitab yahudi yang membincangkan undang-undang yahudi,etika,falsafah dan sejarah, Akum berasal dari perkataan mereka menggunakan perkataan Akum untuk memanggil bangsa-bangsa lain yang kurang pengetahuan dalam mengenal Tuhan sebenar.Tapi dalam buku diorang Schulkhan Arukh, diorang guna untuk orang kristian .Akum (Obhde Kokhabkim U Mazzalot) atau maksud lainnya penyembah bintang dan planet.So where is the fucking hamba-hamba binatang dan orang-orang sesat?


In the Orach Chaiim (113,8) those who use a cross are called Akum. In the Iore Dea (148, 5, 12), those who celebrate the feasts of Christmas and New Year, eight days afterwards, are called worshippers of the stars and planets.

 Of course la akum tu perkataan yang tak elok untuk kita umat Islam guna tapi kita main sebar tanpa check whether its true or not.Lastly, lau tak foward maknanya tak sayang islam.What!Pastu nak cakap jangan bongkak lak,tunggu balasan dekat kubur.Wah.Mengugut menggunakan agama.Sama la cam surat berantai yang lain.Tak antar kepada sekian-sekian orang dapat bala.Memang cibai la.In the end aku tetap benci surat berantai.



P/s | aku salah tolong betulkan.nak dengar gak pendapat orang lain.

Tiada ulasan: