The Ramlees

  Interpolasi adalah perubahan ketara terhadap element ataupun terhadap kesinambungan sesebuah idea yang asal - pendek kata citarasa orang muda terhadap lagu lama.


  Ok.Aku lapa nak mati.Sekarang musim deman.Tak berapa nak musim sangat pun.Cuma masing-masing demam Soft Skill hujung minggu lepas.Mana taknya,bangun jam 7 - masuk dewan jam 8, biarpun manusia yang berbangsa melayu ini lebih dikenali dengan janji-janji palsu.So masuk jam 8.30..9 lebih dah sejuk.Aku ni lau tak cukup rehat tambah dengan bangun awal dan pula dudk kat tempat ber econ, confirm la deman.Maybe budak-budak lain camtu gak.- demam ni berjangkit dengan mudah.


   Minggu ni aku sibuk gile dengan keje yang bertangguh.Ya, saya suka amalan setan.dah duduk berapa sem perangai masih lagi ditakuk lama.-sedih.


   Ok.Ini bukan main point kita.Semalam pegi sini,dengar lagu dari kumpulan-kumpulan indie yang menyanyikan semula lagu-lagu P.Ramlee.Aku memang minat lagu-lagu P.Ramlee takpun cite-cite dia.Ada orang cakap,"takde lagu lain ke kau nak dengar, balik-balik lagu lama".Camni la,setiap orang ada pandangan dia yang berbeza.Lagu lama lapuk,lagu baru style dan sebaliknya tapi aku tengok budak-budak sekarang lau minat lagu, bukan sebab minat tapi trend.- Maher Zain


  Aku suka lagu dia - easy listening, cuma aku tak suka kepada peminat fanatik dia.Lek-lek sudah.Pape benda nak kaitkan dengan dia.


  "Latipah, apa moto awak?"
  "For the rest my life for Allah, Ustazah"....(bangga)
  "Dah tu takde hubungan dengan siapa-siapa?"
  "Err.............."


  Kalau dah macam tu nak jawab pe?


  Berbalik pada kumpulan indie ni tadi, aku tersangat la suka pada rentak-rentak yang lebih fresh.Korang leh la try jenguk-jenguk - mana yang belum la, almaklumlah aku ni out-to-date.Untuk memudahkan sape-sape yang kat tempat korang kene block laman web Tiub-U , aku upload la..Antara lagu-lagu yang amat aku layan.








  p/s | rasa nak makan orang...

Tiada ulasan: