Polis bangang tak sudah-sudah

Ni lagi satu bangang.

SARBANI MATI AKIBAT KEMALANGAN – kosmo

KUALA LUMPUR – Siasatan polis mengenai punca kematian Penolong Pengarah Kastam Selangor, Ahmad Sarbani Mohamed, 56, di pejabat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Kuala Lumpur pada 6 April lalu disyaki akibat kemalangan.

Siasatan polis terhadap kematian mangsa setakat ini telah siap 60 peratus.

“Bukti-bukti yang ditemui setakat ini mendapati tiada unsur menunjukkan mangsa bunuh diri tetapi kematian mangsa disyaki lebih kepada kemalangan akibat terjatuh dari tempat tinggi,” kata beliau kepada Kosmo! ketika dihubungi di sini semalam.

Antara bukti tersebut adalah seperti kecederaan yang dialami mangsa dan cara lelaki itu terjatuh ketika ditemui polis.

Ahmad Sarbani yang merupakan seorang daripada 62 kakitangan Kastam yang disiasat SPRM dalam Operasi 3b berhubung salah laku rasuah dan kegiatan pengubahan wang haram ditemui mati di aras satu menempatkan gelanggang badminton di bangunan itu.


Ni di namakan situasi win-win.Keluarga arwah nak kan jawapan bahawa arwah bukan bunuh diri.Nah,polis cakap bukan bunuh diri.Kemalangan.Di pihak yang lain selamat sebab kes akan ditutup kerana arwah kemalangan.


Perhatikan gambar betul-betul.Tingkap yang kecik camtu camne nak cakap arwah kemalangan?Nak duduk lepak pun payah.Tergelincir jauh sekali.Wahai polis.Nak jadi bangang sorang-sorang la.Tak guna la ada CSI camni.Gile tak cerdik polis Malaysia.



Polis kerajaan punya.
SPRM kerajaan bayar gaji punya.
SPR jangan cite,sama je.
Mahkamah dua kali lima.
Dah tu pe yang tinggal untuk rakyat Malaysia?
Tak kan nak protes sentiasa.
Ada ke orang nak cara?





Tiada ulasan: