Mengejar

Kita lahir bersama
Mungkin sama hari
Mungkin tidak
Tapi yang pasti
Tahun yang sama
Bila mana aku masih berbekung
Kau sudah meniarap
Bila mana aku sudah meniarap
Kau sudah merangkak
Bila mana aku sudah meniarap
Kau sudah bertatih
Bila mana aku sudah bertatih
Kau sudah berjalan
Bila mana aku sudah berjalan
Kau sudah berlari
Bila mana kau tersungkur
Aku masih berjalan
Bila mana aku sudah berlari
Kau sudah melompat
Bila mana aku sudah melompat
Kau sudah memanjat
Bila mana aku cuba memanjat
Kau sudah bercita untuk terbang
Bila mana aku bersusah payah memanjat
Kau sudah terbang melayang
Aku bangga melihat permandangan dari atas
Kau bangga menjelajah dunia
Aku ingin terbang
Kau ingin ke bulan
Aku terjatuh
Kau sudah ke bulan
Aku tertunduk sedih
Sering mengejar
Sering tertinggal

Tiada ulasan: